Stawiam na rozwój, transparentność, partycypację oraz dobrostan - wartości jakimi kierowałem się przygotowując program wyborczy

ROZWÓJ Uczelni

Konsekwentny rozwój uczelni jest niezbędny do utrzymania pozycji Naszego Uniwersytetu pośród wiodących jednostek naukowych w kraju oraz zwiększenia jego rozpoznawalności na arenie międzynarodowej. Rozwój jest przeze mnie rozumiany jako proces ciągłego doskonalenia w kluczowych obszarach, którymi zgodnie z misją Naszej Uczelni, są nowoczesna edukacja oraz badania dla zdrowia i rozwoju medycyny. W moim odczuciu rozwój nie jest możliwy bez zaangażowanej, współdecydującej i dynamicznej społeczności akademickiej. Stąd działania nakierowane na rozwój kompetencji zawodowych i umiejętności pracowników badawczych i dydaktycznych, klinicystów, korpusu administracyjnego, doktorantów i studentów znajdują się na pierwszym miejscu. Dużą wagę kładę również na ciągłe doskonalenie procesów nauczania i uczenia się, wspieranie najwyżej jakości badań naukowych, wspieranie działań zarządów podmiotów leczniczych, których jesteśmy organem założycielskim oraz wzmacnianie infrastruktury dydaktycznej, badawczej i klinicznej.

TRANSPARENTNOŚĆ reguł i zasad

Transparentność to kluczowy element budowania zaufania i odpowiedzialności w każdej instytucji publicznej, w tym także Naszym Uniwersytecie, który dąży do stworzenia środowiska sprzyjającego rozwojowi akademickiemu, naukowemu i społecznemu. Transparentność reguł i zasad postępowania stanowi fundament dla budowania zaufania i zaangażowania społeczności akademickiej, która w konsekwencji jest otwarta, etyczna i zorientowana na ciągły rozwój. To także jasna i klarowna komunikacja o planowanych działaniach, sposobach realizacji i zakładanych rezultatach. Zorientowanie Uniwersytetu na działanie z zachowaniem wysokich standardów w tym obszarze, pomoże skutecznie sprostać współczesnym wyzwaniom edukacyjnym i badawczym, a jednocześnie pozwoli podkreślić rolę Naszej Uczelni jako instytucji służącej społeczeństwu.

PARTYCYPACJA - otwartość na głos społeczności

Partycypacja to kluczowy element budowania otwartej i inkluzywnej atmosfery na Naszej Uczelni. Zależy mi na umożliwieniu wszystkim zainteresowanym stronom społeczności Uniwersytetu wyrażania swoich opinii, wymiany pomysłów i współkształtowania środowiska akademickiego. Chciałbym budować dobre relacje z współpracownikami i uelastycznić działania organizacji poprzez adekwatne do potrzeb planowanie, organizowanie i rozumienie każdego działania, z udziałem pracowników, na każdym poziomie organizacji. W efekcie tak funkcjonujące środowisko akademickie będzie emanowało poza samą uczelnię, wpływając na lokalne społeczności i przyczyniając się do rozwoju społecznego, kulturowego oraz gospodarczego. Wymagać to będzie od Nas stworzenia odpowiednich mechanizmów umożliwiających skuteczną komunikację i dialog między wszystkimi członkami społeczności akademickiej oraz otwartości Uczelni na zmiany i elastyczność w zarządzaniu. Wierzę, iż dzięki temu Nasza społeczność akademicka stanie się bardziej dynamiczna, kreatywna i zdolna do odpowiedzi na szybko zmieniające się wyzwania współczesnego świata.

DOBROSTAN społeczności akademickiej

Dobrostan czyli kompleksowe poczucie zadowolenia i dobrobytu osób należących do społeczności akademickiej jest kluczem do budowania przyszłości Naszego Uniwersytetu. Cel jakim jest satysfakcja i zadowolenie z faktu bycia integralną częścią naszej społeczności dotyczy wszystkich począwszy od studentów, poprzez doktorantów, nauczycieli akademickich, pracowników badawczych po korpus administracyjny i pracowników wsparcia technicznego. W tym środowisku, dobrostan powinien być odczytywany nie tylko jako wysoka jakość zdrowia psychicznego i emocjonalnego, ale również zdrowia fizycznego oraz innych aspektów życia społecznego i akademickiego. Nie mniej ważna jest kwestia poczucia docenienia, w tym także materialnego. Tak rozumiejąc zauważone i zdefiniowane przez społeczność GUMed w przeprowadzonych badaniach ankietowych wyzwanie, pragnę zaprezentować szereg działań i aktywności mających przybliżyć osiągnięcie najwyższego poziomu zadowolenia z pracy w GUMed.

Posłuchaj co mówią o mnie osoby, które mnie wspierają

s

Miłosława Zagłoba

Radca prawny oraz wykładowca GUMed

s

Wiktoria Brzezińska

Absolwentka kierunku Przemysł Farmaceutyczny i Kosmetyczny

s

Natalia Wrzosek

Adiunkt, Zakład Prawa Medycznego i Farmaceutycznego

Najważniejsze obszary na jakich koncentruję się w ramach programu wyborczego

1

Uczelnia to my

Jedność w różnorodności – My tworzymy naszą społeczność!

Włączenie społeczności do współdecydowania o budżecie na lokalne inwestycje

Poprawa komunikacji kluczem do budowania zaufania

Możliwość wyboru ścieżki rozwoju zawodowego

Zaktualizowane i zobiektywizowane zasady oceny pracowników

Dbałość o konsekwentny wzrost wynagrodzeń

2

Nauka

Zwiększenie środków finansowych na badania

Utworzenie nowej infrastruktury laboratoryjnej dedykowanej badaczom

Określenie zasad tworzenia niezależnych zespołów badawczych

Urlopy naukowe na pisanie projektów

Docenienie i wsparcie realizowanych grantów

Opracowanie i wdrożenie Kodeksu Dobrych Praktyk Naukowych

3

Dydaktyka

Docenianie osiągnięć dydaktycznych jako element wsparcia motywacyjnego

Rozwój umiejętności dydaktycznych nauczycieli

Zmiany w organizacji dydaktyki i elastyczne zasady planowania i rozliczania pensum

Pensum dydaktyczne uzależnione od zaangażowanie w rozwój Uczelni

Unowocześnianie sposobu prowadzenia zajęć dydaktycznych

Wsparcie w przygotowaniach do LEK i LDEK

4

Studenci i doktoranci

Zwiększenie udziału w procesach decyzyjnych

Inwestycje poprawiające komfort studiowania

Wsparcie psychologiczne

Zwiększenie wsparcia dla rozwoju naukowego studentów, w tym na działalność kół naukowych

Wspieranie wszelkich aktywności w ramach rozwoju życia akademickiego

5

Sprawy kliniczne

Kontynuacja kluczowych dla rozwoju GUMed inwestycji klinicznych

Wsparcie dla nowych projektów infrastrukturalnych (m.in. opieka ambulatoryjna)

Rozwój kierunków medycznych (poszukiwanie nowych możliwości współpracy ze szpitalami w regionie)

Uelastycznienie obciążeń akademickich klinicystów równoważące zaangażowanie w leczenie pacjentów

Wsparcie rozwoju ‚Medycyny translacyjnej’ i dalsze zbliżanie nauk podstawowych do klinik

6

Rozwój i współpraca

Rozwój zawodowy i motywacyjny pracowników administracji

Wsparcie administracyjne w rozwoju międzynarodowej współpracy badawczej

Współpraca w ramach Uczelni Fahrenheita z zachowaniem pełnej podmiotowości

Otwartość i współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym

Jak największe wykorzystanie środków z KPO oraz innych źródeł zewnętrznych

Strategia budowania relacji z absolwentami i pracownikami przechodzącymi na emeryturę